SEO Optimizacija za tražilice

Internet je otvorio mogućnosti brze komunikacije i razmjene informacija a time i poslovnih tj. prodajnih mogućnosti. Putem interneta lako možemo proširiti prodaju svojih usluga i proizvoda te doći do novih klijenata do kojih drugačije ne bismo ni došli.

Svakog dana web stranica je sve više a internet tražilice imaju pune ruke posla. To je rezultiralo velikom konkurencijom i nadmetanjem za bolju poziciju na tražilicama. Logika je vrlo jednostavna i jasna sama po sebi. Biti u vrhu rezultata na tražilicama znači bolju posjećenost stranicama a time i bolju prodaju tj. prihode i zaradu. Stoga se postavlja sasvim opravdano pitanje. Kako internet tražilice sortiraju i prikazuju rezultate prema upitima koje primaju od korisnika koji pretražuju internet i što ja mogu učiniti da me tražilica bolje prikaže u rezultatima.

Tražilica poneka na poslani upit vrati (ovisno o pojmu pretrage) i po nekoliko stotina tisuća rezultat, međutim samo oni rezultati koji su se smjestili na prvih 10-tak mjesta dobiti će pozornost i eventualno osiguravati prodaju. Proces kojim internet stranicu činimo prikladnom za indeksiranje i prikazivanje na internet tražilicama naziva se Optimizacija za Internet Tražilice (Search Engine Optimization – SEO).

Ovim procesom dajemo internet tražilici detaljne informacije o tome što naša internet stranica nudi, gdje se nalazimo, koji su uvjeti prodaje i sl. na temelju čega tražilica prikazuje link prema našoj stranici uz povezane upite koje je zaprimila. Što smo stranicu bolje optimizirali to će tražilica raspolagati s detaljnijim informacijama koji će joj pomoći da nas bolje svrsta među rezultatima.

ZAŠTO JE SEO OPTIMIZACIJA TAKO VAŽAN PROCES

Dobra SEO optimizacija započinje u samoj fazi izrade web stranice, kroz pravilno kreiranje relevantnog sadržaja, izgleda, strukture stranice i poveznica. SEO proces je sam po sebi vrlo jednostavan no pravilna primjena SEO otimizacija zahtjeva poznavanje i pridržavanje pravila procesa optimizacije.

Npr. recimo da imate trgovinu koja prodaje cvijeće. Izradili ste web stranicu, sastavili ste tekstove u kojima se cvijeće jedva spominje. Naslove ste dodali nasumično i u njima se ne spominju ključne riječi vezane za Vaše poslovanje ili ih uopće niste dodali. Kada ste dodavali slike niste pazili da one imaju smislene nazive koji će sugerirati na proizvode koje nudite. Puni ste nade i očekivanja od web poslovanja, međutim broj posjeta na stranici možete izbrojati na prste jedne ruke. Otišli ste provjeriti na internet zašto je tako i primijetili ste da niste ni blizu vrha na internet tražilicama i počeli ste se dvoumiti da li je uopće bilo pametno ulagati u izradu web stranice.

Da Vama netko pokuša objasniti čime se bavi i što njegova ponuda uključuje a da za opis ne koristi jasne pojmove i definicije direktno povezane s njegovom djelatnošću i uslugama, kakav zaključak biste donijeli i koliko vremena bi Vam trebalo da shvatite? Da li biste shvatili uopće čime se bavi?

Slično je i s tražilicama. Ako im niste jasno rekli (napisali) preko naslova, opisa i slika čime se bavite one neće znati gdje i kada Vas prikazati u rezultatima, odnosno neće Vas povezati s korisnicima koji traže upravo ono što Vi nudite.

Ipak zbog prevelike konkurencije čak i uz dobar SEO nije se lako probiti na dobru poziciju na internet tražilicama. Stoga ćete možda razmisliti o ciljanom oglašavanju na internetu. Online marketing je trenutno vodeći medij za oglašavanje. No detaljnije o tome ćemo u drugom članku.

U svakom slučaju SEO optimizacija nije opcija već neizostavni proces direktno odgovoran za uspjeh web projekta i osnovni proces internet marketinga.