Internet marketing

Internet nije što je (u početku) bio. I nije to loše. Otvorile su se mnoge nove mogućnosti i kanali za komunikaciju i prodaju. Lako se možemo proširiti na nova tržišta i predstaviti ponudu klijentima do kojih drugačije ne bismo ni došli. Mnogi procesi su se pojednostavnili, ubrzali i samim time doveli do uštede vremena i novca. Svaka ozbiljna tvrtka je prepoznala ove mogućnosti i krenula s poslovanjem putem interneta.

No iako su se s jedne strane otvorile velike mogućnosti i prilike, s druge strane smo dobili ogromnu konkurenciju, prvenstveno na internet tražilicama, mediju bez kojeg bi internet bio nepregledan ocean informacija među kojima bi smo bili potpuno bespomoćni.

Tražilice su se tokom razvoja interneta nametnule kao osnovni i nezamjenjiv alat u korištenju interneta. Slanje upita i prebiranje po rezultatima koje nam tražilica vrati su jednostavno načelo po kojem definiramo i mjerimo internet. Još od samog početka dalo se naslutiti ono što je bilo neminovno i što će označiti korištenje interneta u poslovne svrhe u budućnosti tj. sadašnjosti.

VISOKA POZICIJA NA INTERNET TRAŽILICAMA

Ubrzo se pokazalo da je visoka pozicija u rezultatima na internet tražilicama presudna za poslovni uspjeh na internetu. S boljom (višom) pozicijom na tražilicama lakše smo uočeni, generiramo više posjeta na stranici a samim time postižemo i bolje rezultate prodaje. Biti prvi u rezultatima na Internet tražilicama nekada ne tako davno možda i nije bio težak zadatak. Međutim to više nije tako jednostavno. Upravo zbog onog što smo spomenuli na početku.

Iako su tražilice i dalje glavni medij u korištenju interneta a vrijedni web developeri neumorno rade na SEO optimizaciji svojih web projekata, kao prvom i osnovnom koraku u internet marketingu, došlo je do potrebe i razvoja jednog sasvim novog medija preko kojeg možemo usmjeriti svoju ponudu prema ciljanoj grupi korisnika na internetu, neovisno o našoj poziciji na internet tražilicama.

INTERNET MARKETING

Nikada ne bismo trebali zanemariti standardne metode i procese SEO optimizacije, no način pronalaženja ciljane grupe korisnika na internetu se promijenio i evoluirao u nešto što zovemo ciljano oglašavanje na internetu ili internet marketing.

Online marketing ili internet marketing je model oglašavanja preko online medija dostupnih putem interneta, preko kojeg smo u mogućnosti usmjeriti svoju ponudu prema potencijalnim kupcima koji imaju potrebu baš za određenom vrstom proizvoda i usluga. Ovom metodom možemo direktno doći do novih kupaca koji pretražuju internet bez obzira na to koliko naša web stranica visoko kotira na internet tražilicama.

Internet marketing se bazira na plaćenim oglasima koji se prikazuju na istaknutim mjestima na tražilicama ili unutar prikazivačke mreže. Oglasi se povezuju s upitima koje tražilica zaprimi ili sadržajima koje osoba pregledava putem interneta. Tek kada je netko kliknuo na oglas sredstva koja ste odredili za oglašavanje će biti potrošena. Zahvaljujući ovoj metodi plaćanja po kliku (pay per click), postiže se odličan omjer postignutih rezultat u odnosu na sredstava koja su uložena u oglašavanje. Ovom metodom oglas se ciljano predstavlja onom korisniku koji ima interes (potrebu) za ponudu usluga i proizvoda iz oglasa, što će na koncu rezultirati boljim prodajnim rezultatima. Nijedna druga metoda oglašavanja ne radi po ovom principu.

GOOOGLE ADWORDS

Glavni alat koji se koristi u internet marketingu je Google Adwords. Ova metoda online oglašavanja radi po principu kampanji. Odredi se mjesečni budžet (kredit) i kreiraju se usmjereni oglasi koji će povezati Vašu ponudu s ciljanom grupom na internetu. Sa svakim klikom na oglas budžet će se smanjiti a ukoliko tako želite putem licitacije visine cijene oglasa, možete zadati da se vaš oglas uvijek prikaže među prvima (da i tu postoji konkurencija). Što je kampanja bolje osmišljena i usmjerena to će rezultati oglašavanja biti bolji.

FACEBOOK MARKETING

Model oglašavanja na društvenim mrežama sličan je kao i kod oglašavanja na internet tražilicama. Organizira se kampanja, odredi se budžet koji se smanjuje sa svakim klikom na oglas. Kampanja se usmjerava prema ciljanim grupama korisnika na društvenoj mreži. Kampanja se dodatno može popratiti kreiranjem Facebook aplikacija i posebnih sadržaja koje će stvoriti dodatnu interakciju među fanovima, privući nove lajkove i pozicionirati Vaš brand.